Uroczystość przekazania ambulansów.
Zakup 3 sztuk ambulansów dofinansowanych ze środków unijnych oraz ze środków krajowych.
Dnia 17 marca 2021 r. odbyło się oficjalne przekazanie kluczyków do 3 szt. nowo zakupionych kompletnie zabudowanych
ambulansów sanitarnych typu [C] z podstawowym wyposażeniem.
W uroczystości przekazania kluczyków udział wzięli Wojewoda Lubelski Lech Sprawka oraz Marszałek Województwa
Lubelskiego Jarosław Stawiarski.
Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe SP ZOZ w Lublinie zakupiło ambulanse w ramach projektu ,,Zakup ambulansów wraz
z wyposażeniem środków ochrony indywidualnej na potrzeby zespołów ratownictwa medycznego oraz środków do
dezynfekcji dla Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego SP ZOZ w Lublinie na realizacje działań związanych
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz innych chorób zakaźnych’’ w ramach zadania 9.1.
Infrastruktura ratownictwa medycznego, oś priorytetowa IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony
zdrowia Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Całkowity koszt realizacji Projektu: 1 790 322,57 PLN brutto, w tym koszt zakupu 3 ambulansów: 1 491 373,35 zł brutto.
Pozostała kwota dofinansowania przeznaczona została na zakup środków ochrony indywidualnej oraz środków do dezynfekcji.
Kwota dofinansowania EFRR : 1 521 774,18 PLN.
Kwota dofinansowania tytułem środków krajowych: 268 548,39 PLN.
Ambulanse zabudowane są na bazie samochodu Renault Master. Pojazd może przewozić do czterech osób wraz
z kierowcą w pozycji siedzącej oraz jednej osoby w pozycji leżącej, na noszach lub fotelu kardiologicznym.
Zakupione pojazdy, wyposażone w najnowszy sprzęt, zapewnią nie tylko lepsze warunki pracy ratownikom, lecz
również usprawnią dotarcie do pacjentów wymagających pomocy medycznej.
Zakupione ambulanse dedykowane są do transportu sanitarnego COVID-19, zespoły będą stacjonować przy
Podstacji Śródmieście, ul. Spadochroniarzy 8 w Lublinie.
Ceremonii poświęcenia ambulansów dokonał Duszpasterz Pracowników Ratownictwa Medycznego ks. Mirosław Ładniak.