TEKST ŁATWY DO CZYTANIA I ZROZUMIENIA (ETR)
Instrukcja dla niepełnosprawnych
TEKST ŁATWY DO CZYTANIA I ZROZUMIENIA (ETR) + film z tłumaczem migowym
Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lublinie ratuje życie i zdrowie ludzi, którzy mieli wypadek albo bardzo nagle poważnie zachorowali. Udzielamy świadczeń zdrowotnych w miejscu zdarzenia i w ambulansie lub w miejscu pobytu pacjenta.
Mamy 22 karetki, czyli 22 zespoły ratownictwa medycznego.
Zespoły Ratownictwa Medycznego udzielają świadczeń zdrowotnych codziennie, całodobowo.
Pomoc można wezwać dzwoniąc na numer alarmowy 112 lub 999. Osoby głuche lub niedosłyszące mogą używać aplikacji mobilnej Alarm112, udostępnionej publicznie przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
ZADZWOŃ na numer 112 lub 999 gdy:
– masz poważny wypadek lub widzisz wypadek
– ktoś jest nieprzytomny
– ktoś nie oddycha
– ty albo ktoś bardzo mocno krwawi
– ty albo ktoś ma bardzo silne bóle
– ktoś ma drgawki
Telefon odbierze dyspozytor.
Odpowiadaj spokojnie na jego pytania.
Najpierw powiedz, gdzie jesteś. Podaj adres.
Powiedz, co się stało.
Powiedz, ile osób potrzebuje pomocy.
Powiedz, jak się nazywasz.
Nie rozłączaj się pierwszy.
Dyspozytor powie ci, co dalej robić.
Jak osoby ze szczególnymi potrzebami mogą załatwić sprawę w naszym pogotowiu?
• osobiście – ul. Spadochroniarzy 8 (kancelaria pokój nr 223). W celu uzyskania pomocy w załatwieniu sprawy lub w pokierowaniu do miejsca docelowego istnieje możliwość spotkania pracownika pogotowia z osobą niewidomą lub słabowidzącą na parterze budynku (pokój nr 14),
• poprzez inną osobę,
• za pomocą poczty elektronicznej: sekretariat@pogotowie.lublin.pl,
• faksem pod nr 81-533-78-00,
• za pomocą poczty tradycyjnej na adres: Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe SP ZOZ w Lublinie, ul. Spadochroniarzy 8, 20-043 Lublin,
• osoby głuche lub niedosłyszące zainteresowane pomocą tłumacza języka migowego PJM, SJM, SKOGN powinny zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się w sposób określony powyżej, co najmniej 10 dni roboczych przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych oraz wskazać wybraną metodę komunikowania się.
Osoby, które nie mogą wykonać połączenia głosowego, w szczególności osoby głuche i niedosłyszące mogą korzystać z aplikacji mobilnej Alarm112, dedykowanej do wysyłania zgłoszeń alarmowych do Centrum Powiadamiana Ratunkowego.
TEKST ŁATWY DO CZYTANIA I ZROZUMIENIA (ETR)
Aplikacja mobilna Alarm112
W aplikacji mobilnej Alarm112 możliwe jest poprzez wybór odpowiednich piktogramów określenie rodzaju i miejsca zdarzenia oraz wskazanie służby, której pomoc jest konieczna.
Aby skorzystać z aplikacji mobilnej Alarm112 należy pobrać aplikację i dokonać rejestracji.
Aplikacja mobilna Alarm112 dostępna jest dla dwóch systemów operacyjnych Android i iOS.
Pamiętaj! Korzystaj z aplikacji mobilnej Alarm112 tylko w sytuacji zagrożenia!
Aplikacja dostępna jest na stronie: https://www.gov.pl/web/numer-alarmowy-112/aplikacja-moblina-alarm112.
#Alarm112 | Do czego służy aplikacja?
Alarm112 | Zgłoszenia alarmowe do ratownictwa medycznego
Tłumacz języka migowego:
Od 2020 r. do odwołania Zarząd Główny Polskiego Związku Głuchych zapewnia osobom Głuchym bezpłatne wsparcie tłumaczy języka migowego on-line.
Wsparcie jest dostępne codziennie:
od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 – 23:00,
w sobotę, niedzielę oraz w święta w godz. 8:00 -20:00.
Jeśli chcesz m.in.wezwać pogotowie, skontaktuj się za pomocą:
• Aplikacja Tłumacz on-line: kliknij, aby wejść
• Skype: użytkownik KoronawirusTlumaczPJM