1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lublinie (ul. Spadochroniarzy 8, 20-043 Lublin, tel. 81-533-77-93, fax. 81-533-78-00, e-mail: sekretariat@pogotowie.lublin.pl), dąży do zapewnienia dostępności swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego SP ZOZ w Lublinie tj. www.pogotowie.lublin.pl
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2015-10-21
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-10-19
3. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa https://pogotowie.lublin.pl/ jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
na stronie internetowej znajdują się dokumenty i pliki multimedialne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Multimedia mogą nie posiadać napisów dla osób niedowidzących. Pliki te będą stopniowo uzupełniane.
nie wszystkie elementy wizualne zawierają ścieżkę dźwiękową z napisami dla niesłyszących.
nie wszystkie elementy multimedialne wizualne posiadają możliwą do uruchomienia bezwzrokowo, poprawnie sformułowaną audiodeskrypcję.
mogą zdarzać się błędne opisy alternatywne zdjęć, które będą stopniowo eliminowane.
4. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-03-26
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu 26 marca 2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przy użyciu programu ANDI
5. Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt mailowy na adres informatyka@pogotowie.lublin.pl lub bezpośrednio do osób odpowiedzialnych. Osobami odpowiedzialnymi są Wiesław Marciniak (e-mail: ti@pogotowie.lublin.pl) oraz Zbigniew Jastrzębski (e-mail: zj@pogotowie.lublin.pl). Można także zadzwonić na numer telefonu 81-536-76-65. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
6. Postępowanie odwoławcze (obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością)
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/
7. Powiększanie strony
Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie Portalu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść wyświetlaną na ekranie przejdź do strony: Powiększanie i pomniejszanie stron w systemie Windows.
8. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu .
Główne skróty klawiaturowe dotyczące poruszania się po strony internetowej:
Tab - przeniesienie do kolejnego elementu na stronie
Shift i Tab - przeniesienie do poprzedniego elementu na stronie
Spacja lub PgDn - przewinięcie strony w dół o jeden ekran
Ctrl i + - powiększenie całej zawartości strony
Ctrl i - pomniejszenie całej zawartości strony
Ctrl i 0 - przywrócenie normalnego rozmiaru całej zawartości strony
Home - przejście na górę strony
End - przejście na dół strony
9. Dostępność architektoniczna
Na terenie siedziby głównej Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego Pogotowia Ratunkowego SP ZOZ w Lublinie przy ul. Spadochroniarzy 8 w Lublinie znajdują się biura, w których można załatwić sprawy administracyjne (na I piętrze pokój nr 124 - udostępnianie dokumentacji medycznej, na II piętrze pokój 223 – kancelaria). Wymienione pokoje posiadają oznaczenia w alfabecie Braille’a. Budynek jest dostępny dla osób mających problemy z poruszaniem się. Do budynku prowadzi ciąg pieszy i dojazdowy od ul. Spadochroniarzy. W obrębie 30 metrów od budynku znajduje się ponad 36 miejsc parkingowych, również z wyznaczonym miejscem dla osób z niepełnosprawnościami, które usytuowane jest w bliskiej odległości przy pochylni podjazdowej dla wózków. Budynek posiada od strony parkingu wejście główne po schodach, przy których z lewej znajduje się pochylnia podjazdowa dla wózków prowadząca do drzwi wejścia głównego i holu. Drzwi wejściowe na wysokości około 120 cm posiadają przycisk – domofon usytuowany na odpowiedniej wysokości do obsługi samodzielnie przez osoby z niepełnosprawnościami, nie korzystające z opiekuna. Obok domofonu znajduje się tabliczka z napisem: ,,Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe SP ZOZ w Lublinie’’ oraz ,,Kancelaria Pogotowia” opisana alfabetem Braille’a. Po naciśnięciu przycisku domofonu, odezwie się pracownik Kancelarii. Pracownik Kancelarii udziela informacji na temat rozmieszczenia poszczególnych pokoi pracowników. Ponadto osoby niepełnosprawne, niewidome lub słabowidzące mogą skorzystać z pomocy pracownika pogotowia w załatwieniu spraw urzędowych lub w pokierowaniu do miejsca docelowego. Od wejścia do budynku od strony ul. Spadochroniarzy prowadzi do windy wypukła ścieżka stanowiąca ułatwienie dla osób niedowidzących oraz niewidomych.
Szeroki korytarz zapewnia swobodne wejście do pełnowymiarowej windy osobowej obsługującej wszystkie kondygnacje budynku. Winda posiada jednostronne wejście, bez przeszkodowe dla przemieszczania się w poziomie, w tym osób z niepełnosprawnościami. Na parterze, interesant może skorzystać z toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami. Zarówno winda oraz toaleta posiadają oznaczenia z tabliczkami opisowymi z napisem Braille'a.
Osoby z niepełnosprawnościami mogą swobodnie przemieszczać się po budynku do każdego pomieszczenia objętego obsługą interesantów. Korytarze na piętrach są szerokie i wolne od barier architektonicznych.
W budynku nie ma:
oznaczeń w alfabecie Braille’a (poza oznaczeniem windy na parterze budynku oraz pokoi nr 124 i 223 do obsługi interesantów) i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
pętli indukcyjnych,
planów tyflograficznych.
Jako rozwiązanie alternatywne Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe umożliwia osobom głuchym lub niedosłyszącym możliwość bezpłatnego korzystania z tłumacza migowego PJM.SJM,SKOGN lub pomoc pracownika pogotowia w załatwieniu spraw urzędowych lub w pokierowaniu do miejsca docelowego.
Nie ma zakazu wstępu z psem asystującym.
10. Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Od 1 kwietnia 2012 roku, czyli z dniem wejścia w życie ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243), osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (zwana dalej osobą uprawnioną) ma prawo do:
- skorzystania z usług tłumacza języka migowego,
- załatwienia sprawy przy pomocy osoby przybranej.
W celu skorzystania przez osoby zainteresowane z pomocy tłumacza języka migowego PJM, SJM, SKOGN przy załatwianiu spraw w Wojewódzkim Pogotowiu Ratunkowym Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Lublinie, prosimy o:
zgłoszenie telefonicznie pod nr 81 533-77-93,
przesłanie e-maila na adres: sekretariat@pogotowie.lublin.pl
przesłanie wiadomości faxem pod nr 81-533-78-00,
poprzez inną osobę.
Osoby zainteresowane pomocą tłumacza powinny zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się w sposób określony powyżej, co najmniej 10 dni roboczych przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych oraz wskazać wybraną metodę komunikowania się.
Wcześniejsze wskazanie sprawy ułatwi i przyspieszy jej załatwienie.
Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe SP ZOZ w Lublinie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji z budynku z pomocą poinstruowanych pracowników zgodnie z zasadami opisanymi w Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego.
11. Dodatkowe informacje
Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe SP ZOZ w Lublinie nie posiada aplikacji mobilnej.
Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe SP ZOZ w Lublinie
20-043 Lublin, ul. Spadochroniarzy 8
Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku
VI Wydział Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy
Nr KRS 0000005890
REGON: 431018621
NIP: 712-241-34-74